piątek, 29 czerwca 2007

AdSense i AdWords

Oto jest to, co administratorzy serwisów lubią najbardziej. Bo nie ma przyjemniejszych dla internautów reklam niż kilku bloczków tekstu z linkami do stron. A ponadto administrator strony dostaje jeszcze pieniądze za to, że ktoś na te bloczki klika.
Ale ostatnio kwadratowe AdSense, lub reklamy bez żadnych ramek wyglądają coraz gorzej, bo moda na nie przeminęła dawno temu.
Nasz kochany koncert w końcu to zauważył i umożliwił teraz wstawienie na stronę nowego stylu reklam. AdSense zaokrąglonego. Od razu mamy trzy możliwości - ramka kwadratowa, lekko zaokrąglona i mocno zaokrąglona (tu znajduje się prezentacja w postaci obrazu png).
Daltego, iż renomą Google'a jest mnogość możliwości, zapowiada on jeszcze więcej możliwości zmiany wyglądu, między innymi poprzez czcionki i kolory.

Jest jeszcze jeden typ reklam,który Google oferuje, AdWords. Zbyt dużo się o nich rozpisywać nie będę, bo ich wyglądu zmieniać nie można. Przede wszystkim dlatego, że są to reklamy wyświetlane przy wynikach wyszukiwania. Jeśli chodzi o własne strony Google'a, to ceni on sobie jednoschematyczność, żeby niby łatwiej można było do wszystkiego dojść wkażdym typie wyszukiwarek. A po za tym, po co ma nam dawać możliwosci zmiany reklam, skoro nie są wyświetlane na naszych stronach? Ale trzeba za nie płacić, to jednak coś się nam należy, co?

W każdym razie wśród reklam bloczkowych zdecydowanie najlepsze są te od Google, i były pierwsze ze wszystkich. A wiek jak zawsze przelicza się na zaufanie.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Najdłużej działającym programem PPC jest PeakClick. Daje dużo większą swobodę w formatowaniu reklam. Można z nimi zrobić właściwie wszystko co się chce i doskonale dopasować do layoutu strony unikając też przeładowania reklamami (można pokazać 3-25 reklam dowolnie pogrupowanych). Ma też wiele innych zalet w porównaniu do AdSense. 70% prowizji. Wyższe stawki za klik. Wypłata dwa razy w miesiącu.